De toekomst van de papieren krant

De meningen over de toekomst van de papieren krant zijn verdeeld. De een beweert dat er over tien jaar geen sprake meer zal zijn van een gedrukt dagblad, de ander ziet de geprinte versie nog een hele tijd meegaan.De kenners die tot de eerste groep behoren, beweren dat jongeren later niet meer bereid zullen zijn om een papieren krant te kopen. Ze zullen hun nieuws namelijk liever online of op hun fancy smartphone lezen. Weg met de geprinte versie dus.

Ikzelf behoor eerder tot het tweede kamp. Ik vind dat de papieren krant een enorme charme heeft en ik hou ervan om ’s ochtends bij het ontbijt door de koppen te bladeren. Online de krant lezen, vind ik maar niks.
Nu, om er zeker van te zijn dat ik niet de enige was die deze visie had op de papieren krant, trok ik de Gentse straten op. Ik vroeg Gentse jongeren wat zij verkiezen: nieuws online lezen of in de geprinte versie. Uit het filmpje blijkt dat de papieren krant springlevend is! Heel wat jonge mensen verkiezen de geprinte versie en zijn ook bereid om zich daar later op te abonneren. Leve papier dus!

The URI to TrackBack this entry is: https://bramdb.wordpress.com/2009/12/12/de-toekomst-van-de-papieren-krant/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 reactiesPlaats een reactie

  1. Toch wel leuke resultaten :-)

  2. Lots of of folks write about this matter but you wrote down really true words!


Plaats een reactie